Pencerobohan Di Lahad Datu





Penceroboh seramai 100 orang dari sempadan filipina menaiki bot pancung dan mendarat di Lahad datu. Penceroboh dikenali oleh Tentera di Raja Sulu.. Aku rasa semua rakyat malaysia yang celik IT tahu akan perkembangan insiden ini. Berita Utama tidak siarkan sangat perkembangan isu ini sebab nak pastikan rakyat kita tidak panik, mengamuk ke dan marah. Biasa laa orang melayu ini pantang dicabar. Apa yang aku kesal ialah sikap bodoh dan bengap beberapa blog dan fb aliran pembangkang. Maaf laa aku  tidak berminat nak kongsi hal politik tapi aku terpanggil nak nyatakan sesuatu. Agar kelakar laa kita bila diorang ni persoalkan kenapa x guna kapal selam halang penceroboh ni. Ya Allah, aku paling terkedu dan menyiram darah bila tengok komen - komen tidak masuk akal dan paling penting aku cakap Bodoh!!.. Kapal Selam Scorpene aka KD TAR dan KD TAR 2 adalah aset strategik paling canggih di Asia Tenggara ini yang mana amat penting bagi TLDM dalam menghadapi ancaman maritim seperti ancamana China di Pulau Spartly, Singapura dan Indonesia kerana sempadan laut Malaysia masih dalam pertikaian dengan jiran2 kita ini. Kita kena paham Submarine tu membawa senjata2 yang paling canggih dalam TLDM..Adakah masuk akal guna aset tempur tu untuk halang penceroboh yang guna bot pancung??..

Fikirkan laaah sebagai manusia yang tiada pegangan politik dan sikap suka anti2 ni. Sekarang ini kita sebagai Rakyat Malaysia kena bersatu sebab isu Sabah menjadi isu paling sukar Kerajaan kita hadapi sekarang yang mana Kesultanan Sulu nak tuntut sabah dan Filipina nak tolong? masuk akal apa filipina nak tolong kesultanan sulu. Sejarah kesultanan sulu dan sabah ni semua boleh google sendiri dan cari punca insiden ini. Aku takut aku cakap salah plak nanti. Cuma yang pasti satu sahaja pandangan aku, Sabah Hak Milik Malaysia, Tidak sesekali ia akan dikeluarkan oleh Malaysia. Sabah Maju dan Aman bawah Malaysia tak macam filipina. 

Aku faham sekarang ini, Kerajaan kita banyak mengunakan saluran diplomasi dan rundingan untuk usir penceroboh ini dan ramai orang kita marah dan cakap yang macam2 dekat PDRM dan ATM sebab lambat bertindak. Kita kena paham penceroboh yang masuk ke Sabah ini adalah saudara islam sesama agama yang mana kita ditegahkan menumpahkan darah sesama islam tanpa sebarang rundingan terlebih dahulu.Sekiranya rundingan gagal, aku menyokong segala usaha ATM untuk hancurkan penceroboh. Datang MU tidak Diundang Jika Ragu Sila Pulang

untuk kronologi dan update boleh ke link forum PP : Isu Penceroboh Lahad datu

Comments

  1. Saya juga sebagai rakyat Malaysia... Tersangat- sangat setuju pandangan saudara.. Terima Kasih

    ReplyDelete
  2. sama2 bro..aku hanya komen pada yang masuk akal..

    ReplyDelete

Post a Comment